Ekologiczne zamienniki folii stretch w procesie pakowania paczek.
Folia stretch, powszechnie stosowana w przemyśle opakowaniowym, jest materiałem niezwykle skutecznym, ale niestety ma mocno negatywny wpływ na środowisko. Coraz więcej firm szuka więc ekologicznych alternatyw, a jednym z najbardziej obiecujących zamienników jest papier. W niniejszym wpisie przyjrzymy się, dlaczego papier jest lepszym wyborem w kontekście ekologicznym oraz jakie korzyści przynosi jego zastosowanie w porównaniu do folii stretch.
Rynek magazynowy w Polsce: Perspektywy stabilnego rozwoju
Rynek magazynowy w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, który wynika z wielu czynników, w tym z rosnącego sektora e-commerce. W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost inwestycji w nowoczesne powierzchnie magazynowe, które odpowiadają na potrzeby zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych firm. Polska, dzięki swojemu strategicznemu położeniu, stała się kluczowym punktem na mapie logistycznej Europy.
Rynek e-commerce. Szanse i zagrożenia.
W minionym dziesięcioleciu rynek e-commerce przeszedł ogromną metamorfozę. Początkowo sprzedawcy traktowali ten rodzaj działalności jedynie jako nieduży dodatek do sklepu stacjonarnego. Nikt nawet nie przypuszczał, że już po kilku latach zmieni się to diametralnie. Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej („Dekada polskiego e-commerce, 2013-2023”) wynika, że w tym okresie ilość osób, które kupowały w sieci wynosi 9/10, co daje wzrost z 45% do 87%.
Logistyka 4.0 – trudne wyzwanie czy szansa na rozwój?
Samo pojęcie „logistyka” pojawiło się już dawno, bo w okolicy X wieku. Początkowo nie wychodziło jednak poza użycie w kontekście wojskowości. Dzisiaj można je odnieść niemalże do każdej dziedziny życia i jest terminem bardzo uniwersalnym. Usprawnia i systematyzuje działania, co przekłada się na szybką realizacje założonych celów.
Tendencje ekologii w pakowaniu paczek.
Załamanie, jakie wywołała pandemia, skłoniło specjalistów do ponownego zbadania tego tematu. W kwietniu 2021 roku Mobile Institute przeprowadził badanie wśród internautów. Ogólne wyniki nie przedstawiły się zbytnio optymistyczne.
Roboty magazynowe jako element procesów logistycznych.
Podstawą automatyzacji procesów logistycznych w magazynie i ich efektywnego przebiegu jest zarówno wykorzystanie nowoczesnych technologii, jak i odpowiednio przeszkolona kadra. W wyniku sztywno ustalonych zasad możliwy jest poprawny nadzór nad magazynem, a także sprawne sterowanie zlecanymi operacjami.
Koperty. Rodzaje i ich zastosowanie.
Przy pierwszym skojarzeniu koperta to papierowe opakowanie stosowane do wysyłania listów lub innych płaskich przedmiotów z użyciem przesyłek pocztowych. Istnieje w wielu formatach, czasami zdobiona, a dla ochrony zawartości może być wzmocniona wkładem z folii bąbelkowej.
Jak zapakować książkę do wysyłki aby uniknąć uszkodzeń?
Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że z przesyłką zawierającą książkę spotkał się już każdy z nas. Zakup w księgarniach wysyłkowych jest najczęściej tańszy, niż w lokalizacjach stacjonarnych, stąd duży wzrost sprzedaży w księgarniach online.
Papier pakowy. Szczegółowa analiza w jednym miejscu.
Głównym założeniem stosowania papieru pakowego jest ochrona towaru. To jeden z najczęściej wybieranych materiałów, przede wszystkim ze względu na jego stosunkowo niską cenę. Można zaobserwować też jego różne rodzaje, które wyróżniają się wieloma aspektami – zmienną gramaturą, sposobem wykończenia itp.
Jak poprawnie przygotować elektronikę do wysyłki?
Masz do wysłania swój sprzęt elektroniczny, ale nie wiesz jak go do tego przygotować? Zapraszam do lektury mini poradnika, który pomoże zrobić to poprawnie i bezpiecznie dla elektroniki.
Stoły do pakowania od A do Z – kompletny przewodnik przed zakupem.
Wraz z rozwojem sklepów online firmy muszą zainwestować w logistykę magazynową. Jednym z problemów, jakie kupujący uznawali za istotny, było długie oczekiwanie na wysyłkę, a więc sprawnie działające magazyny to w tej branży podstawa solidnego biznesu. Aby wspomóc cały proces kompletowania i przygotowywania wysyłek, można skorzystać z dedykowanego wyposażenia magazynowego, czyli między innymi specjalistycznych stołów do pakowania.
Jak skrócić czas realizacji zamówień w swoim sklepie internetowym?
Bez wątpienia można powiedzieć, że XXI wiek otworzył nowe możliwości i postawił na handel online. Rozwój sklepów w Internecie jeszcze bardziej przyspieszył w powiązaniu z pandemią. Oprócz możliwości większego wyboru, klientów kuszą atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach stacjonarnych. W momencie złożenia zamówienia rozpoczyna się złożony proces, który przeprowadza lub koordynuje sprzedawca, aby doprowadzić do finalizacji zamówienia. Towar musi zostać skompletowany i przygotowany do wysyłki. Dwa najdłuższe i najbardziej wymagające etapy.
Czym wypełnić karton do wysyłki – 7 sprawdzonych pomysłów.
Wysłanie paczki może się wydawać prostą czynnością wymagającą włożenia przedmiotu do kartonu i zaklejenia go taśmą. Część przesyłek potrzebuje jednak dodatkowych zabezpieczeń. Jeśli chcemy, aby ich zawartość dotarła w stanie nienaruszonym, musimy skorzystać z odpowiedniego wypełnienia, które zapobiegnie niekontrolowanemu przemieszczaniu się przedmiotu w środku kartonu.
Modułowe biurka robocze – nowoczesne rozwiązania dla Twojej firmy.
Są to w pełni konfigurowalne, zbudowane w oparciu o autorskie projekty, modułowe stanowiska robocze. Stosowane najczęściej w magazynach czy halach produkcyjnych, jako łatwo dostępne miejsce służące do wykonywania szybkich prac biurowych.
Jak działa magazyn? 4 podstawowe etapy z omówieniem.
Jest to kompleksowy proces obsługujący gospodarkę magazynową danej firmy. Zaczyna się od samej analizy zapotrzebowania, przez generowane zamówienia, po przyjęcie i składowanie towarów. Ostatnim krokiem jest wysyłka lub odbiór towarów przez klienta. Towary muszą być przechowywane bezpiecznie, a ich przepływ w magazynie niczym nie zakłócony. Sprawne magazynowanie wymaga zapewnienia:
Czy Twoja firma zmaga się z brakami kadrowymi w magazynie? Jak zadbać o komfort pracowników i stworzyć przyjazne stanowisko pracy?
Pewien poziom rotacji pracowników to pozytywna, a nawet wskazana sytuacja. Generuje dopływ nowych osób, które posiadają potrzebną wiedzę oraz umiejętności i mają świeże spojrzenie na wiele spraw. Na większa skalę trzeba się jednak zastanowić, czy nie ma to negatywnego wpływu na całe przedsiębiorstwo i nie obciąża budżetu nadmiernymi kosztami. Szacuje się, że koszt zastąpienia pracownika - wyszukanie i wdrożenie nowej osoby, to 35-100% rocznego wynagrodzenia. Na rotację pracowników ma wpływ wiele czynników, które należy dogłębnie przeanalizować i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
Rozmowa ze specjalistą – 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed wyborem dostawcy stołów do pakowania.
Twoja firma stale się rozwija, poszukujesz więc nowych rozwiązań, które mogą usprawnić i przyspieszyć prace przy pakowaniu i wysyłce towarów. Natrafiasz na różne oferty, wybór okazuje się duży i w pierwszym momencie robi wrażenie skomplikowanego. Przeczytaj krótką rozmowę ze specjalistą i dowiedz się, na co koniecznie musisz zwrócić uwagę przed wyborem dobrego dostawcy stołów do pakowania.
Kod kreskowy – co kryje i dlaczego go stosujemy?
Pod popularnym określeniem „kod kreskowy” kryje się kod EAN, który jest stosowany w wielu branżach, w tym handlu i logistyce już od 1977roku. Tłumacząc go dosłownie: EAN – Europejski Kod Towarowy (z ang. European Article Number). Jest to ciągły, numeryczny kod modularny. Drukowany jest na produktach lub ich opakowaniach, koniecznie w wysokiej jakości, gdyż ma niezwykle precyzyjny zapis.
Rozmowa ze specjalistą – Przepisy BHP stanowisk pakowania i oświetlenie magazynowe vs. wydajność pracy.
Usprawnianie pracy w magazynie wiąże się zazwyczaj z wprowadzaniem gruntownych zmian. Czasami samo zamówienie nowych, ergonomicznych stołów, czy dopasowanie akcesoriów, to za mało. Duże znaczenie nabiera kwestia dobrania odpowiedniego, zgodnego z normami oświetlenia. Zapraszam na rozmowę ze specjalistą, Piotrem Jagiełło z firmy Smart Lighting sp. z o.o., która zajmuje się wdrażaniem oświetlenia LED w obiektach komercyjnych. Wyjaśni, jak oświetlenie magazynowe jest powiązane z wydajnością pracy.
Trzy ważne wskazówki, które poprawią wydajność pracy w Twoim magazynie.
Analizując pracę w pojęciu ogólnym należy powiedzieć, że wydajność jest miarą efektywności pracownika. Dla dokładniejszego określenia bierze się pod uwagę wielkość produkcji przeliczaną na jednego zatrudnionego lub na konkretny okres czasu – tzw. roboczogodzinę. Poziom wydajności pracy jest uzależniony od wielu powiązanych ze sobą warunków:
Ergonomia pracy – na co zwrócić uwagę przy wybieraniu wyposażenia na magazyn?
Wg definicji słownikowej jest to: „nauka zajmująca się zasadami i metodami dostosowania urządzeń i narzędzi do cech fizycznych i psychicznych człowieka”. Można zatem przyjąć, że to całokształt prac związanych z zaplanowaniem, zaprojektowaniem i skonstruowaniem wszelkich narzędzi, wyposażenia miejsca pracy i zadań zlecanych pracownikowi tak, aby były one jak najbardziej mu przyjazne. Obejmuje to ogrom zagadnień, dotyczących jego komfortu fizycznego, jak i psychicznego.
Konfigurator stołów do pakowania. Czyli jak stworzyć idealne stanowisko pracy?
W ostatnich latach wiele firm, prowadzących sprzedaż stacjonarną, musiało zmienić swój charakter i zaistnieć w internecie. Wpłynęło to także na zwiększenie ilości wysyłek towarów do klienta, a to z kolei wymagało nowych rozwiązań usprawniających cały proces.
Podnóżki magazynowe – rodzaje, opis działania i korzyści płynące z ich używania
To właśnie na Twoich barkach spoczywają wszelkie obowiązki związane z zarządzaniem magazynem – w tym odbywającymi się procesami, jak i podległymi Ci pracownikami? Zależy Ci na “poukładaniu” całej pracy tak, aby pozwalała osiągać coraz lepsze wyniki, a jednocześnie nie wiązała się z dodatkowymi wyrzeczeniami czy obciążeniami zatrudnionych osób?
Jak zapakować paczkę do paczkomatu InPost? Przygotowanie wysyłki krok po kroku.
InPost to polska firma, której usługi z roku na rok cieszą się rosnącą popularnością. Nie ma się, co dziwić. W końcu na jej korzyść działają takie aspekty, jak chociażby bliskość (paczkomaty znajdują się praktycznie w każdym małym, średnim oraz dużym mieście - i to “na wyciągnięcie ręki”), wygoda i szybkość (wystarczy uzupełnienie niezbędnych informacji, zeskanowanie etykiety i umieszczenie paczki w skrytce - bez kolejek), jak również niskie ceny (już od niespełna kilkunastu złotych za przesyłkę).
Krzesła magazynowe – rodzaje, jak działają i dlaczego warto je wybrać?
Zarządzasz pracą magazynu, w którym odpowiadasz za przyjmowanie towarów, ich rozładunek i składowanie? A być może w Twojej gestii leży nadzór nad kompletowaniem, pakowaniem oraz przekazywaniem ich do wysyłki? Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiesz twierdząco – na pewno zależy Ci na tym, aby praca podległych specjalistów przebiegała sprawnie i bez błędów, a także była bezpieczna i wygodna dla pracowników. Musisz zatem wiedzieć, że przy zachowaniu tych czynników mogą Ci pomóc odpowiednio dopasowane meble oraz akcesoria magazynowe – w tym przede...