Jak skrócić czas realizacji zamówień w swoim sklepie internetowym?

1. Czynniki wpływające na czas realizacji zamówień.
Bez wątpienia można powiedzieć, że XXI wiek otworzył nowe możliwości i postawił na handel online. Rozwój sklepów w Internecie jeszcze bardziej przyspieszył w powiązaniu z pandemią. Oprócz możliwości większego wyboru, klientów kuszą atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach stacjonarnych. W momencie złożenia zamówienia rozpoczyna się złożony proces, który przeprowadza lub koordynuje sprzedawca, aby doprowadzić do finalizacji zamówienia. Towar musi zostać skompletowany i przygotowany do wysyłki. Dwa najdłuższe i najbardziej wymagające etapy.
Z drugiej strony, to w tym momencie klienci najbardziej naciskają i oczekują na priorytetowe potraktowanie ich wysyłki. Jest to możliwe do zrealizowania, ale tylko wtedy, gdy jest najwyżej kilka zamówień, a takie sytuacje zdarzają się nader rzadko.
Co z tym można zrobić? Jak przyspieszyć i usprawnić kompletację oraz wysyłkę?
Zapraszam do lektury!
Pierwsza czynność wykonywana w tym momencie przez magazyniera to kompletacja. Może odbywać się w różnoraki sposób, najczęściej uzależniony od specyfiki i budowy danego magazynu. Dość często jest przeprowadzana w formie ręcznej, ale trzeba nadmienić, że jest to bardzo powolna metoda i przy większych powierzchniach – mocno skomplikowana. Oprócz rozciągnięcia w czasie łatwo jest o pomyłkę, co skutkuje zwrotami lub złymi opiniami ze strony niezadowolonych klientów.
Kierownik zarządzający wysyłką z magazynu nie chce doprowadzać do takich sytuacji i dąży do usprawnienia pracy.
Aby nakłonić klientów do częstszych zamówień trzeba zadbać o uatrakcyjnienie wszystkich elementów – szybkość, formę wysyłki oraz obniżenie kosztów dostawy. Brak reakcji na potrzeby klientów i zamknięcie się na innowacje w formach wysyłki mogą nie być dobrze odebrane.
Z pomocą też może przyjść zastosowanie odpowiedniego wyposażenia czy mebli magazynowych.

2. Rozwiązania usprawniające pracę w magazynie:
Jeżeli dany magazyn preferuje kompletację ręczną, polecamy używanie wózków kompletacyjnych. Ułatwiają zbieranie towarów bez zbędnego dźwigania, a sam transport odbywa się szybciej.
Takie wózki są w wielu wersjach konstrukcyjnych, dlatego każdy może je dostosować idealnie do swojego magazynu i specyfiki pracy. Do najbardziej uniwersalnych zastosowań mogą być wykorzystane wózki do transportu pojemników / kuwet. Występują w dwóch rozmiarach, standardowym i powiększonym. Można na nich ustawić pojemniki, do których odbywa się bezpośrednia kompletacja zamówień.
Dla większej wygody polecane są wózki z regulowanymi półkami. Mają możliwość regulacji wysokości, a nawet kąta nachylenia. Załadunek materiałów do kuwet staje się łatwiejszy i znacznie wygodniejszy.
Gdy nie używasz pojemników, a szukasz możliwości transportu dużych przedmiotów – polecamy wózek z regulowanym koszem. Specjalny system montowania daje możliwość szybkiej zmiany wysokości jego zawieszenia lub całkowity demontaż.
Mniejsze paczki czasami łatwiej jest transportować na specjalnych wózkach z mocnymi półkami. Są dostępne w kliku rozmiarach, ponadto zawsze mogą zostać zupełnie indywidualnie zaprojektowane. Dzięki tej opcji dostaniesz możliwość dopasowania ich dokładnie pod specyfikę Twojego magazynu.
-
Powiększony wózek magazynowy do transportu pojemników / kuwet z wbudowaną wagą RedSteel
0 out of 5 -
Wózek magazynowy do transportu pojemników / kuwet z wbudowaną wagą RedSteel
5.00 out of 5 -
Wózek magazynowy do transportu pojemników / kuwet z regulowanymi półkami RedSteel
0 out of 5 -
-
-
-
-
-
Zebrane w wózkach przedmioty wędrują na specjalne stoły do pakowania. Ich budowa pozwala na posiadanie wszelkich niezbędnych akcesoriów i narzędzi w zasięgu ręki operatora. Stoły mają zamontowane różne półki i uchwyty. Można na nie odkładać nożyki, taśmy, czy przybory do pisania. Laptop oraz monitor mają swoje stałe miejsca, które nie ograniczają ruchów podczas manewrowania kartonami. Dedykowane półki ułatwiają segregację kartonów i kopert, a także zmieszczą skaner kodów, drukarkę etykiet, czy nawet dopasowaną wagę. Papier pakowy i folia stretch są solidnie zamocowane i łatwo po nie sięgnąć w dowolnym momencie.
Przeprowadzane testy pokazały, że dzięki stołom do pakowania o 20% zmniejsza się zużycie materiałów pakowych, a same paczki wyglądają bardziej estetycznie. Gdy wszystkie materiały znajdują się na miejscu, nawet o połowę skraca się czas pakowania. Finalnie pracownicy zwielokrotniają swoją wydajność, ich praca jest znacznie wygodniejsza i bardziej ergonomiczna.
Solidnie zapakowaną i zabezpieczoną paczkę można wykorzystać jako dodatkowe miejsce na reklamę sklepu. Szybka wysyłka, o ile to nie sam slogan, a rzeczywisty sposób jej realizacji, może zostać użyta jako dodatkowe hasło do kampanii reklamowej danego sklepu. Wielu potencjalnych klientów właśnie na tym aspekcie się skupia.
Sama kompletacja i wydajne pakowanie to jeszcze za mało. Warto mieć porządek, zarówno przy stanowisku do pakowania, jak i w całym magazynie. Odpowiednio dobrane regały magazynowe to istotny element całego wyglądu i funkcjonalności pomieszczeń. Dają możliwość łatwego dostępu do towarów, ułatwiają prowadzenie inwentaryzacji i sprawdzanie aktualnego stanu zatowarowania.
Solidna konstrukcja z minimalną liczbą połączeń skręcanych zapewnia ich stabilność i wytrzymałość na lata intensywnego użytkowania.
d) Akcesoria
Posiadając już stoły i regały warto zainwestować w akcesoria, które zapewniają wygodę i bezpieczeństwo pracy:
- stojak na folię stretch,
- uchwyt ścienny na folię bąbelkową,
- mobilny uchwyt na worki na odpady,
- wagę,
- specjalistyczne krzesła,
- regulowane podnóżki,
- pojemniki,
- taśmę,
- noże i zapasowe ostrza.
Akcesoria składowane w bliskim zasięgu usprawniają pracę i wpływają na jej jakość. Równo docięty papier pakowy wpływa na estetykę szykowanej paczki.
Nic nie ginie, taśma i folia są zawsze blisko i uzupełniane na bieżąco. Stojak na folię powoduje, że nie trzeba dodatkowo chodzić po nią i tracić czas. Uchwyt na worki pomaga łatwo zebrać i wyrzucić śmieci, a nie zagracają one miejsca wykonywania pracy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Zawieszka TYP UW z podwójnym, zamkniętym ramieniem o długości 100 mm RedSteel
0 out of 5 -
Zawieszka TYP UW z podwójnym, zamkniętym ramieniem o długości 160 mm RedSteel
0 out of 5 -
Zawieszka TYP UW z podwójnym, zamkniętym ramieniem o długości 200 mm RedSteel
0 out of 5 -
-
-
-
-
-

3. Korzyści płynące z nowoczesnych mebli i wyposażenia magazynu.
Dzięki zastosowaniu ergonomicznych produktów zmienia się praca całego magazynu, co z kolei wpływa na skrócenie czasu realizacji zamówień w sklepie internetowym. Paczki są przygotowywane sprawnie i szybko oraz dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami. Klient jest zadowolony i chętniej składa kolejne zamówienia.
Polecane artykuły:
Tendencje ekologii w pakowaniu paczek.
Załamanie, jakie wywołała pandemia, skłoniło specjalistów do ponownego zbadania tego tematu. W kwietniu 2021 roku Mobile Institute przeprowadził badanie wśród...
Roboty magazynowe jako element procesów logistycznych.
Podstawą automatyzacji procesów logistycznych w magazynie i ich efektywnego przebiegu jest zarówno wykorzystanie nowoczesnych technologii, jak i odpowiednio przeszkolona kadra....
Koperty. Rodzaje i ich zastosowanie.
Przy pierwszym skojarzeniu koperta to papierowe opakowanie stosowane do wysyłania listów lub innych płaskich przedmiotów z użyciem przesyłek pocztowych. Istnieje...
Jak zapakować książkę do wysyłki aby uniknąć uszkodzeń?
Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że z przesyłką zawierającą książkę spotkał się już każdy z nas. Zakup w księgarniach wysyłkowych...
Papier pakowy. Szczegółowa analiza w jednym miejscu.
Głównym założeniem stosowania papieru pakowego jest ochrona towaru. To jeden z najczęściej wybieranych materiałów, przede wszystkim ze względu na jego...
Dodaj komentarz