Case Study #3

Przystosowane do ekstremalnych

warunków otoczenia.

Sprawdź z czym mierzyliśmy się przy wyzwaniu dostarczenia
stołów do pakowania dla jednej z największych sieci hipermarketów na świecie.

100%

dopasowania do pracy w chłodni

2 strefy

dzielony blat z regulacją

Cel

wzrost ergonomii

Zaprojektowany

od podstaw

Krótki opis działalności klienta

Krótki opis działalności klienta

Jedna z największych sieci hipermarketów, która swą działalnością sięga roku 1961. Ich sklepy są obecne w kilkunastu krajach, na dwóch kontynentach i posiadają miano jednego z największych detalistów na światowym rynku.

W ofercie stacjonarnej posiadają kilka tysięcy produktów, a swoim klientom udostępniają najnowsze rozwiązania technologiczne, umożliwiające wygodne zakupy online.

Potrzeba

Klient zgłosił się do nas z konkretnym problemem. Poszukiwał kilkunastu stołów do pakowania paczek, ułatwiających przepakowywanie produktów bezpośrednio z pojemnika do pojemnika. Dotychczas stosowane metody były niewygodne, nieergonomiczne i czasochłonne. Przyszedł czas, żeby to zmienić!

Co ciekawe stoły miały pracować w ekstremalnych warunkach temperaturowych – a dokładnie w chłodni. Koniecznie więc stało się odpowiednie zabezpieczenie powierzchni stalowych przed wpływem tych czynników.

Założenia i trudności

Jednym z największych wyzwań tego projektu było rozwiązanie kwestii ułatwienia przepakowywania produktów z pojemników do pojemników. Jest to proces kompletacji, gdzie kilka produktów z różnych pojemników ma trafić finalnie do jednego jako skompletowane zamówienie. W efekcie naszych działań powstał stół, gdzie blat został podzielony na dwie strefy. Tylna część, jako odkładcza, otrzymała możliwość regulacji pochylenia – ogromnie ułatwiło to sięganie do dna pojemników. Sama regulacja jest płynna co pozwala na lepsze dopasowanie do wzrostu osoby pracującej przy danym stanowisku do pakowania. Przednia część jest natomiast stała i odpowiada za przestrzeń roboczą.

Wiedzieliśmy też, że stół ma być używany w chłodni, przez co całą konstrukcję poddaliśmy procesowi cynkowania galwanicznego, co zabezpieczyło go przed wpływem panujących tam warunków. Dopiero na to położyliśmy powłoki lakiernicze, które odpowiadają za aspekt wizualny i dodatkową ochronę.

W trakcie przeprowadzania analizy procesów i potrzeb klienta zdecydowaliśmy, że do pełnej poprawy ergonomii pracy stół będzie wymagał kilku akcesoriów. Został zatem wyposażony w takie elementy jak półkę przednią i dolną przeznaczone na używane w codziennej pracy komponenty oraz oświetlenie, które znacząco poprawiło warunki pracy w miejscach z gorszym dostępem do światła.

Wynik

Case Study wynik

Galeria

Zobacz finalne efekty naszej pracy!

Współpraca z tak dużymi firmami to dla mnie zawsze niezwykła przygoda. Przy tej skali działalności nie ma miejsca nawet na najmniejsze błędy, bo każdy z nich mógłby znacząco odbić się na wydajności czy jakości pracy osób, dla których ten stół to narzędzie, używane codziennie.

W przypadku tego projektu do czynienia miałem z wieloma założeniami i trudnościami. Podstawą dla mnie był odpowiednio przeprowadzony audyt. Musiałem dogłębnie poznać sytuację, procesy, warunki i oczekiwania klienta. Sporo rozmów, maili i kilka koncepcji dalej uzyskaliśmy efekt finalny. Dziś, po roku użytkowania wiem, że wstrzeliliśmy się we wszystkie założenia i projekt / koncepcja, która zamieniła się w końcowy produkt radykalnie wpłynęła na pakowanie w tej firmie.

Marcin
Starszy doradca klienta